Sportfolio App gratis proberen met jouw klas?
Pilot aanvragen

Hoe start je een classroom op?

Laatst geupdate op: 
29
-
11
-
2024
Dit artikel helpt je bij het opstarten van een classroom.

Voorbereiding

Voordat je een classroom kunt opstarten, zorg je dat:

  1. Je een classroom hebt aangemaakt (zie ‘Hoe maak je een classroom aan?’)
  2. Je toegang hebt tot één of meerdere iPads (we raden 3 tot 5 iPads aan voor grotere groepen)
  3. Je een stabiele internetverbinding hebt in de gymzaal

Manieren om een classroom op te starten

Er zijn drie manieren om een classroom op te starten. Kies de methode die het beste bij jouw situatie past:

1. QR-code scannen

Deze methode is ideaal als je meerdere iPads tegelijk wilt opstarten.

  1. Log in op de docentenomgeving via beheer.sportfolioapp.nl
  2. Ga naar het overzicht van je classrooms
  3. Klik op de classroom die je wilt starten
  4. Scan de QR-code die verschijnt in het pop-up venster

2. Code handmatig invoeren

Deze methode biedt een alternatieve manier om de classroom op te starten.

  1. Ga op de iPad naar classroom.sportfolioapp.nl
  2. Voer de 8-cijferige code in (deze kun je vinden in het overzicht van je classrooms)
  3. Klik op 'Classroom opstarten'

3. Direct starten vanaf het apparaat waarop je bent ingelogd

Deze methode is het snelst als je de classroom wilt starten op hetzelfde apparaat waar je de docentenomgeving op hebt geopend.

  1. Klik in het overzicht van je classrooms op de 'Starten' knop naast de gewenste classroom
  2. Kies in het pop-up venster voor 'Wil je de classroom op dit apparaat starten? Klik hier'
  1. Klik op akkoord in het pop-up venster om te bevestigen dat je wordt uitgelogd van de docenten omgeving en zelf begeleide toegang instelt als je gebruik maakt van de classroom module.

Begeleide toegang instellen

Nadat je de classroom hebt opgestart, is het essentieel om begeleide toegang aan te zetten. Dit voorkomt dat leerlingen de Classroom module kunnen verlaten of naar andere delen van de iPad kunnen gaan. Voor gedetailleerde instructies over het instellen van begeleide toegang en het aanwijzen van delen van het scherm waar klikken niet moet werken (zoals de adresbalk), zie deze Apple support pagina en bekijk onderstaande video.

Klik hier om het bestand te downloaden:  

Blijf leren over dit onderwerp

Algemeen
Reset
Omgeving
Reset
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.